Mijn Kantoor - Berichtgeschiedenis

Systeem onder onderhoud

Zendoc - Operationeel

100% - uptime
jul. 2025
aug. 2025
sep. 2025

API - Onderhoud

100% - uptime
jul. 2025
aug. 2025
sep. 2025

App - Operationeel

100% - uptime
jul. 2025
aug. 2025
sep. 2025

Website - Onderhoud

100% - uptime
jul. 2025
aug. 2025
sep. 2025

Outlook plugin - Operationeel

100% - uptime
jul. 2025
aug. 2025
sep. 2025

Vraagposten plugin - Operationeel

100% - uptime
jul. 2025
aug. 2025
sep. 2025

Berichtgeschiedenis

sep. 2025

SBI herziening KVK
Gepland voor 05 september 2025 om 07:00 – 08 september 2025 om 15:00 3 dagen
  • Bezig
    05 september 2025 om 07:00
    Bezig
    05 september 2025 om 07:00
    Er wordt nu onderhoud gepleegd
  • Nog niet begonnen
    05 september 2025 om 07:00
    Nog niet begonnen
    05 september 2025 om 07:00

    In 2025 wordt de structuur van de SBI (Standaard Bedrijfsindeling) grondig herzien. De KVK past van 5 t/m 7 september de SBI-codes in het Handelsregister aan waar nodig. Ook binnen Mijn Kantoor worden deze codes bijgewerkt. In dit bericht leggen we uit wat de planning is en welke acties jij mogelijk moet ondernemen.

    Planning

    • 5 t/m 7 september: De KVK voert de wijziging van de SBI-codes door in het Handelsregister.

    • 5 t/m 8 september: De koppeling met de KVK binnen Mijn Kantoor is tijdelijk niet beschikbaar.

    • Zodra de KVK bevestigt dat de conversie succesvol is afgerond, starten wij de verwerking binnen Mijn Kantoor. Dit staat gepland voor maandagochtend 8 september.

    • Je kunt de voortgang volgen via onze statuspagina.

    Wat betekent dit voor je relaties in Mijn Kantoor?

    • Relaties met een SBI-code die gewijzigd is in nummering, krijgen automatisch de nieuwe code toegewezen.

    • Relaties met een SBI-code die samengevoegd is, krijgen automatisch de nieuwe code toegewezen.

    • Relaties met een SBI-code die opgesplitst is, krijgen niet automatisch de nieuwe code toegewezen. Deze SBI-codes worden gemarkeerd als verouderd en zijn inzichtelijk via relatie insights.

    • Relaties met een opgeheven SBI-code behouden deze code. Deze SBI-codes worden gemarkeerd als verouderd en zijn inzichtelijk via relatie insights.

    • SBI codes worden tijdelijk niet gesynchroniseerd van Mijn Kantoor naar Fiscaal Gemak doordat nog niet bekend is wanneer zij de wijziging zullen doorvoeren. 

    Hoe controleer en werk je verouderde SBI-codes bij?
    Binnen Relatie Insights kun je vanaf maandag 8 september eenvoudig achterhalen welke SBI-codes verouderd zijn:

    1. Ga naar CRM > Relatie Insights

    2. Voeg de kolom ‘SBI is verouderd’ toe.

    3. Voeg ook de kolom ‘Branche’ toe voor extra context.

    4. Sla de weergave op.

    5. Filter op ‘SBI is verouderd = Ja’.

    Je kunt nu op twee manieren de codes bijwerken:

    • Handmatig aanpassen: Klik op het veld Branche in de weergave en pas deze aan.

    • Synchroniseren met de KVK: Gebruik de bulk actie ‘Synchroniseer met KVK’. De gegevens worden dan automatisch bijgewerkt op basis van de informatie uit het Handelsregister.

    We hopen je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Heb je nog vragen? Neem gerust contact met ons op via de supportchat.

aug. 2025

Tijdelijke storing in documentopslag (14:00–17:00)
  • Opgelost
    Opgelost

    We hebben de volgende herstelacties uitgevoerd:

    • Aangiften uit bronpakketten waar Mijn Kantoor de aangifte uit ophaalt zijn verwijderd zodat deze opnieuw binnenkomen met de juiste bestanden.

    • Aangiften uit bronpakketten die Mijn Kantoor niet zelf ophaalt maar aangeboden worden hebben de status 'ongeldig' gekregen met een duidelijke log melding dat deze verwijderd en opnieuw aangeboden moeten worden.

    • Documenten in het dossier zijn handmatig hersteld. Voor een enkeling is dit niet gelukt. Indien dit niet is gelukt ontvang je hierover bericht in onze support omgeving.

    We nemen interne maatregelen om dergelijke storingen in de toekomst te voorkomen.

    Heb je vragen of opmerkingen over deze herstelactie? We staan voor je klaar in onze support omgeving.

  • Monitoring
    Monitoring

    Tussen 14:00 en 17:00 heeft er een storing plaatsgevonden waarbij de bestandslocatie van geüploade documenten niet correct is opgeslagen. Als gevolg hiervan kunnen deze documenten momenteel niet worden geopend binnen Mijn Kantoor.

    Deze storing betreft uitsluitend omgevingen die gebruikmaken van onze AWS-opslag.

    Hetzelfde probleem doet zich voor bij aangiften die in deze periode in Mijn Kantoor zijn binnengekomen.

    Het probleem is verholpen, documenten worden nu weer correct opgeslagen. We onderzoeken momenteel de mogelijkheden om deze gegevens te herstellen. Onze excuses voor het ongemak.

jul. 2025

jul. 2025 naar sep. 2025

Volgende