Mijn Kantoor - Tijdelijke storing in documentopslag (14:00–17:00) – Incidentdetails

Alle systemen operationeel

Tijdelijke storing in documentopslag (14:00–17:00)

Opgelost
Operationeel
Begon op 13 dagen geledenDuurde ongeveer 3 uur

Getroffen

API

Operationeel van 3:11 PM naar 6:00 PM

App

Operationeel van 3:11 PM naar 6:00 PM

Website

Operationeel van 3:11 PM naar 6:00 PM

Updates
  • Opgelost
    Opgelost

    We hebben de volgende herstelacties uitgevoerd:

    • Aangiften uit bronpakketten waar Mijn Kantoor de aangifte uit ophaalt zijn verwijderd zodat deze opnieuw binnenkomen met de juiste bestanden.

    • Aangiften uit bronpakketten die Mijn Kantoor niet zelf ophaalt maar aangeboden worden hebben de status 'ongeldig' gekregen met een duidelijke log melding dat deze verwijderd en opnieuw aangeboden moeten worden.

    • Documenten in het dossier zijn handmatig hersteld. Voor een enkeling is dit niet gelukt. Indien dit niet is gelukt ontvang je hierover bericht in onze support omgeving.

    We nemen interne maatregelen om dergelijke storingen in de toekomst te voorkomen.

    Heb je vragen of opmerkingen over deze herstelactie? We staan voor je klaar in onze support omgeving.

  • Monitoring
    Monitoring

    Tussen 14:00 en 17:00 heeft er een storing plaatsgevonden waarbij de bestandslocatie van geüploade documenten niet correct is opgeslagen. Als gevolg hiervan kunnen deze documenten momenteel niet worden geopend binnen Mijn Kantoor.

    Deze storing betreft uitsluitend omgevingen die gebruikmaken van onze AWS-opslag.

    Hetzelfde probleem doet zich voor bij aangiften die in deze periode in Mijn Kantoor zijn binnengekomen.

    Het probleem is verholpen, documenten worden nu weer correct opgeslagen. We onderzoeken momenteel de mogelijkheden om deze gegevens te herstellen. Onze excuses voor het ongemak.